Zoeken in deze blog

vrijdag 2 december 2011

Installatiemateriaal voor Domotica

Hallo allemaal!

Bij domotica denk je waarschijnlijk aan het huis van de toekomst. Het wordt vandaag nochtans meer en meer alledaags. Verwarming die automatisch aanspringt 's morgens, verlichting die automatisch wordt ingeschakeld wanneer je een ruimte binnenkomt, geautomatiseerde rolluiken, enzovoort. Het zijn allemaal voorbeelden van domotica. Je kunt alles vanaf één centraal punt beheren of zelfs met een mobiele bediening. De toekomst is dat dit zal gedaan worden aan de hand van je smartphone of tablet. Je hoeft dus 's avonds niet meer uit je zetel te komen.

Ik was zelf van plan om in mijn nieuwe woning onder andere geautomatiseerde rolluiken te plaatsen. Hiervoor ben ik terechtgekomen bij b-logicx domotica. Op hun website vond ik dat ze geen dure modules voor het aansturen van rolluiken aanbieden. Ik werd doorverwezen naar hun webshop waar je al het domotica installatiemateriaal kunt aankopen. De prijzen vallen aardig mee, moet ik zeggen. Ik ben van plan om het starterspakket aan te kopen om de mogelijkheden eens te bekijken. Ik experimenteer graag met dit soort dingen. Met de informatie op de b-logicx website moet dit wel lukken.